TEMA: Creieu que hi ha un tracte de favor amb els immigrats a Catalunya?
| Re: Creieu que hi ha un tracte de favor amb els immigrats a Catalunya? | 29/01/2008 - 11:47:34 | |
| Nom: Josep
Salvi: el problema més bàsic comença per saber què és la immigració. A Catalunya, igual que a la resta de l'Estat espanyol, no només hi arriben immigrants magribins, sinó també sudamericans i dels països de l'est. Això per començar: així que, abans de parlar de cayucos, hauriem de saber si prové d'on tu parles. I, tot i això, ens és absolutament indiferent.Per altra banda, el problema de la immigració tal com en parles tu no és propi dels immigrants, sinó del Govern i de la societat catalana. Perquè si poden fer mesquites o rebre ajuts és perquè el Govern ho permet. I el Govern l'hem escollit entre tots. Si no hi estas d'acord, vota PxC, i convenç als amics i coneguts perquè ho facin; perquè no sé de cap altre partit que, al programa electoral, hi porti el lema "Tanques les mesquites" o "Els ajuts, només pels «hidalgos»".I respecte a la integració, hi estic d'acord: si vas a Alemanya, és necessari que parlis alemany, o com a mínim anglès, per a poder-te entendre amb algú. Però si tu tens la mania de posar-te una samarreta taronja, no crec que et censurin per això. La llibertat de portar la roba que vulguin no crec que estigui lligada a la no-acceptació de la immigració. Que et faci ràbia és una cosa diferent, però el debat dels costums està fora de lloc, ja que la legislació només permetria influir en termes econòmics.I, parlant de mesquites i esglésies: ara els catòlics hauran de reconvertir als nadius americans al "paganisme"? Perquè ningú havia dit que volguéssin que l'Església els anés a... diguem-ne "ajudar" com a eufemisme.Hem de saber diferenciar entre les persones i els fets. Que una persona de fora vingui perquè li han dit o creu que aqui estarà millor, si compleix els requisits, està dins els seus drets. I si ha entrat il·legalment, la feina de fer-lo fora no és nostra, a pedrades, sinó de la justícia. I si tens queixes sobre la justícia, dubto que cap immigrant t'hi pugui ajudar.
| |
| Re: Creieu que hi ha un tracte de favor amb els immigrats a Catalunya? | 29/01/2008 - 15:01:57 | |
| Nom: Salvi
Benvolgut Josep, si noi, tens raó, no sé don ve, no ho ha dit, de fet també tinc els meus dubtes de que sigui immigrant, però bé, tens raó.I sí, es el govern qui en té la culpa, i no nosaltres, però els que patim som la gent que estem en el seu voltant, i no crec pas que un partit petit pugui fer gaire per poder solucionar aquest problema.Els alemanys també estan molt contentes de tenir pobles amb la majoria turca, aquí ja tenim algunes escoles, veurem el que passa daquí andavant. A Itàlia, ja han començat a fer neteja, sobretot amb gent de lest, el que faci delictes, els expulsen, ara, no sé cap a on van.Ara que leconomia no va tant bé, veurem el que passa amb tota aquesta gent que ha vingut illegal, ja hi ha pobles que cada dia tenen més robatoris, i com aquí delinquir sembla que tingui premi, doncs ja podem fer força presons, que les que hi ha ja són petites.En fi, es el que hi ha.
| |
| Re: Creieu que hi ha un tracte de favor amb els immigrats a Catalunya? | 29/01/2008 - 20:35:42 | |
| Nom: una immigrant
SALVI,no entenc perque dubtes que jo sigui immigrant, pot ser és per que escric en català, si és per això ja pots veure un exemple d'integració no creus? I per cert no vaig vindre en cayuco, ni sóc magrebí,soc sud americana.Et creus que pel fet de ser immigrant estic d'acord amb tot el que està passant? T'equivoques, ja que jo tampoc estic d'acord en impossar els nostres costums, com diuen al meu país: "al pueblo que fueres haz lo que vieres" això ho tinc molt clar, a més molts immigrants que hem vingut d'altres paÏsos amb la intenció de millorar les nostres vides, en cap moment hem pensat en treure res a ningú.`Jo tampoc estic d'acord en com porta el govern el tema de la immigració, crec que s'hauría de fer molts més controls, i sobre tot treballar conjuntament amb els altres paisos el tema dels antecedents penals, per que no trbo just que gent de caire dolent vingui a malmetre el pais delinquint. També entenc perque penseu així i jo soc la primera que s'avergonyeix cada cop que escolta a les noticies algun cas de vandalisme o assassinats per part d'immigrants.No més em queda dir que no generalit-seu el concepte d'immigrants que teniu, ja que també hi ha gent com jo que vam vindre amb l'intenció de millorar les nostres vides, sense voler treure res a ningú i que fem tot el possible per integrar-nos, això si vosaltres ens permeteu.
| |
| Re: Creieu que hi ha un tracte de favor amb els immigrats a Catalunya? | 29/01/2008 - 23:12:56 | |
| Nom: fruita seca
Salvi, de veritat que no t'imagines on portaran els delinquents italians...? bingo!Pero no provis tu de delinquir, que amb el rollo paternalista de la vida sana, aixo del croissant i el cafeambllet de la comissaria pels matins, s'ha acabat, ara et posaran fruita o lactics.Fora bromes, aquesta enquesta va ser realitzada als Matins, i si no recordo malament va guanyar el Si amb un 97%. Aixo vol dir que la gent creu que hi ha tracte de favor, per tant la gent està desenganyada amb els que se suposa que li han d'administrar els seus impostos.
| |
| Re: Creieu que hi ha un tracte de favor amb els immigrats a Catalunya? | 30/01/2008 - 10:21:57 | |
| Nom: Salvi
Exactament delonghi, no sabem a on arribarem, pel bé de tothom, esperem que arribem bé, això ja seria un èxit, però pel que es pot veure, no crec pas que podem a entendrens, hi ha massa diferencia entre ells i nosaltres, cultura, religió, i altres coses.Jo crec, bé crec que laltre gent també ho creu, que quan una persona ha de canviar de país pel que sigui, el primer que ha de fer, és adaptar-se al país que lacull, no?, ells no ho fan, cada dia que passa són massa prepotents, això es el que molta gent està veien, el que passa es que la gent calla perquè no li diguin si és això o lo altre, callen per por del que diran alguns, jo no callo, dic el que veig, i el que està passant a molts de pobles, també hi ha molta gent que vol viure amb una vena posada en els ulls, allà ells, però la pura realitat es la que tenim i lo pitjor és que va augment, no hi ha ningú, ni cap polític que digui PROU, si ara ja hi ha escoles que són majoritaris ( 80 a 20 en una escola de Salt, per posar un exemple ) que dels daquí, no sé que pot passar quan hi hagi alguns pobles amb majoria dimmigrants, molta gent em dirà que aquesta gent arreplega la feina que els daquí no volen fer, tu saps molt bé el perquè no lagafen, no?, sous miserables, per a ells ( els immigrants ), això es glòria, però això també fa baixar la qualitat, si la gent daquí, els paguessin el que es mereixen un altre gall cantaria, però es clar, si troben gent que per poc els hi fa la feina, perquè volen daquí?, el diari el punt, ahir portava que el 20% dels metges de lhospital de Figueres són dorigen estranger, en canvi els daquí han de marxar perquè hi ha altre països que els hi paguen el que es mereixen, he dit metges, imagina amb lo altre, no?.Si i tant que tenen dret, però també tindrien que tenir obligacions, si tu o jo, no podem pagar segons quines coses, ja ens podem preparar, veuràs el recàrrec que ens fotaràn si no pots pagar, si tu vols muntar un negoci, ja saps la paperassa que necessites i els problemes que ens podem trobar, en canvi certa gent no tenen cap problema, ni cap inspecció ni res, en canvi els daquí hem de tenir-lo tot bé, perquè sinó, garrotada, o tots moros o tots cristians, no?, conec a molta gent que tenen una carnisseria i déu nhi do els problemes que tenen, ho han de tenir en molt bones condicions, en canvi aquesta gent, com ho tenen?, jo no tho puc dir, perquè no hi ha estat, però segur que no ho tenen en les mateixes condicions que els daquí. En fi, els nostres fills per desgracia ja sho trobaran, tant de bo de que no fos així, però de moment hi ha el que hi ha.Quanta més immigració més misèria tindrem, i sinó al temps. * Si fruita seca, tota la merda don lloc o altre la porten cap aquí, es veu que encara tenim força lloc, per tenir aquesta púrriaSi va sortir el 97% a favor que tenen millor tracte que els daquí, doncs vol dir alguna cosa, si la fessin a nivell de tot Catalunya, ja veuries el que podria sortir.
| |
| Re: Creieu que hi ha un tracte de favor amb els immigrats a Catalunya? | 30/01/2008 - 10:26:46 | |
| Nom: Josep
No us entenc. Generalitzeu com si no hi hagués immigrants que s'integrin.És el mateix que dir que tots els andalusos són ganduls.Els que fan les coses malament sempre semblen majoria.I, a jutjar per les vostres respostes, algú podria dir que els catalans som tancats, xenòfobs i maleducats.Per això no m'agrada generalitzar, perquè després a mi també em posen al vostre sac.Puc estar o no d'acord amb la situació de la immigració, amb com es comporten alguns immigrants, però atacar-los a tots de cop no és ni manera ni aportarà cap solució, ans al contrari: els espanyols diuen que els catalans som capquadrats i rates? Doncs a base de molt escoltar-ho, acabaré per no voler deixar un cèntim a l'Estat espanyol, i això ho diuen molts catalans.Fent servir la mateixa lògica, un immigrant integrat, després d'escoltar dir-se totes aquestes coses, acabarà per anar a la mesquita cada dia, cridar més que els altres, i comportar-se com el menys integrat de tots. Total, faci el què faci el jutjaran abans de veure'l...
| |
|
|