TEMA: Fires i Festes de Sant Narcís - Girona 2007
| Fires i Festes de Sant Narcís - Girona 2007 | 26/10/2007 - 13:23:30 | |
| Nom: Administrador
Obrim aquest espai per debatre temes relacionats amb les Fires de Sant Narcís d'enguany, marcades sobretot per les crítiques a la política de mobilitat de la ciutat.
| |
| «El català a les fires de Girona» per Josep M.Loste | 03/11/2007 - 09:32:34 | |
| Nom: Anònim
Malgrat les campanyes de la societat civil i les bones intencions de lAjuntament de Girona, encara som lluny duna plena normalització lingüística de les Fires i Festes de Sant Narcís de Girona. En relació amb això, l passat 28/10/07, un servidor, després de visitar la Fira de Mostres em vaig encaminar a una bar ambulant del recinte firal (concretament era un frankfurt, però no en recordo el nom) i em vaig dirigir al cambrer en la llengua pròpia de Catalunya; la resposta daquest treballador, sense ser grollera, va posar de manifest el seu monolingüisme castellà restrictiu, a més -i això seria més greu- a carta dels productes i els rètols informatius eren redactats, exclusivament, en la llengua de Cervantes. Un cop més es vulnerava la legislació lingüística vigent. Es pot argumentar que aquest és un cas particular i que, concretament a la ciutat de Girona, sestan portant a terme ingents esforços per a catalanitzar les Fires. Això és cert, hi ha ciutats i territoris del país que estan molt pitjor, però no és suficient per a ser un país normal. No hi ha dubte que les campanyes de lADAC per a catalanitzar lambient de les Fires han estat i són una peça clau per avançar cap a la normalització plena, però cal tenir molt present, que en aquest aspecte concret de la normalització lingüística lluitem contra veritables monstres, contra grans poders fàctics molt ben organitzats. En aquest sentit cal denunciar el racisme anticatalà dels mitjans de comunicació estatals que marginen sistemàticament qualsevol música en català i malden per esborrar, anihilar, la presència de la llengua catalana en qualsevol sector econòmic, cívic o social. http://www.e-noticies.com/cartes-al-director/el-catal %e0-a-les-fires-de-girona-30800.html
| |
|
|